14. Metaltown + Pier Pressure

Tänkte skriva en liten sammanfattning av helgen.

Fredagen inleddes med Metaltown! Jag och Mattias var där vid två ungefär. Drog runt, träffade folk, åt mat, kollade på kläder och grejer, och självklart tittade vi på banden som spelade!
Vi upptäckte att min kamera tyvärr är helt värdelös på konserter, så ja, därför är bilderna inget att hurra för.
Det första bandet vi såg var Sonic Syndicate.

De gav som vanligt allt på scen och uppmanade till moshpit.


Efter att ha tagit det lugnt några timmar var det dags för 69 eyes. Gud vad jag har längtat efter att få se dom. Såg tyvärr bara tre låtar, efetrsom att Rammstein spelade samtidigt och de ville man ju inte missa.

69 eyes var riktigt bra. Hade verkligen velat ha en bra bild på Jussi, men nää...


Till slut var det dags för Rammstein! Jösses, de var grymma!

Showen var helt underbar. Jag ville både se och höra mer när det var slut. Kändes helt tomt efteråt.


Så var första dagen avklarad!
Dags för dag två.

Den inledde vi med att se Dream Evil. Jag var så sjukt jäkla opepp och mådde inte bra alls just då, så det var inte länge jag orkade kolla.

Hur som helst så var de också väldigt bra på scen. Lät lika bra som i studion!


Efter det hade vi en liten paus då vi fick tid att äta innan det var dags för att se Hellyeah.

De hade energi på scen. Men tyvärr måste jag medge att man blev ganska trött i huvudet av att höra dem, så vi tittade bara en stund.


Efter Hellyeah var det tid för att se Bullet For My Valentine!

De var så bra, och det pirrade i hela kroppen. Ville stått längre fram, men var för trött.


Vi dissade In Flames och åkte hem sen och peppade för Pier Pressure istället.
Dags för dag tre.

Första vi såg var Dead by april.

Snacka om att den nya sångaren var mycket bättre. Nu lät de riktigt bra på scen!


En bild på mig, hehe. Älskling hade hand om min kamera hela tiden. Jag som skulle bli bättre på att ta bilder...



Efter Dead by april hade vi en ganska lång paus. Åt och slappade vid Rockstartältet i de där sköna nya saccosäckarna, eller vad de kallas. Sen såg vi The sounds.

Riktigt bra musik som man blev glad av. Maja var lika rolig som vanligt, med en cigg i munnen och en ölflaska i den andra.


Sen såg vi 30 seconds to mars.

Jag fattade först inte att det var Jared Leto som stod på scen i rosa tuppkam. Måste säga att jag gillade hans förra frisyr bättre, men en förändring var det allt! Rolig var han också, och skulle ta upp massa folk på scen. Så avundsjuk... Men jag tyckte faktiskt att han lät oubliken sjunga lite för mycket, hade velat höra mer av hans röst.


Och till sist var det äntligen dags för Paramore!

Hayley var lika galen på scen som jag tidigare hört av andra som sett Paramore. Hon hade sån energi, och det var så bra! Blev så sjukt avundsjuk på tjejen som fick komma upp på scen och sjunga med henne. Det hade vart nåt.



Avslutar med en pussbild på oss. Jag är så lycklig som har dig, Mattias.♥


Såhär såg min helg ut, mer eller mindre. En riktigt bra helg, som sagt. Längtar redan tills nästa Metaltown! Och gärna Pier Pressure nästa år igen.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0