35. Ingen energi

Nu är jag hemma igen! Så himla skönt att komma hem.
Har städat nu igen. Lika jobbigt och tråkigt varje gång. Plus att det var varmt. Dagar som dessa vill jag ut och sola, jobba på min bränna. För jag har verkligen ingen bränna ännu. Är fortfarande extremt blek. Och jag har egentligen inte alls svårt för att bli solbränd och brun, utan jag har väl komplex över att gå barbent och med kortärmat. Har aldrig tyckt om det. Känner mig väldigt obekväm när jag går ute med shorts eller kjol utan strympbyxor på sommaren. Det är liksom inte jag. Inte likt mig alls. Även om jag kanske inte borde skämmas över min kropp, så gör en bit av mig fortfarande det. Jag har inte riktigt vant mig vid att visa upp mig ännu.
Men det kommer väl. Jag ska bara vänja mig först.

Idag har jag verkligen inte haft nån energi alls. Är trött jämt och ständigt och vill bara sova. Antagligen så har jag ganska lågt HB igen. Så det är väl dags att gå till ungdomsmottagningen eller nåt och ta ett blodprov. Men jag fasar för det. Om det är nåt jag verkligen hatar så är det sprutor, läkare och såna där stick-i-fingret-saker.
Okej, om ca en månad fyller jag 18 och anses vara vuxen. Men jag börjar fortfarande gråta och får världens ångest av att bara behöva tänka på att ta ett stick i fingret. Jag kan inte hjälpa det. Det är i såna situationer som jag vill vara liten igen och hålla mamma i handen.
Men vi får se om jag tar med mig nån och tar tag i saken. Har ingen lust att käka järntabletter igen. Men jag märker ju av att jag är trött jämt och inte har nån ork till något. Jag känner det på gymmet framförallt. Och det är ju där som jag vill kunna ge all energi jag har. Och se resultat efter ett tag. Jaja.
Imorgon ska jag nog ut och springa en runda i alla fall.

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Kul att du är med!

Vad gör du då snygging? :D

2010-06-28 / 22:18:07
URL: http://conler.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0