36. Västtrafik, nej tack.

Jag är så irriterad just nu. På Västtrafik.
Imorgon kväll ska jag med Mattias på Twilight movie night, vilket antagligen kommer vara slut vid ett, halv två nån gång. Och sista bussen hem till mig går tydligen vid tjugo över tolv. Den här jäkla sommartiden!
Fattar inte varför det inte går några bussar efter den tiden på vardagarna under sommaren, när det gör det på vintern. Det är ju logiskt att det är fler som åker hem nattid efter vad de nu har gjort på sommaren än under vintern. Eller? Bara jag som tycker att hela grejen med Västtrafik är idiotiskt?
Så ja, jag kommer inte hem efter bio imorgon. Mattias ska sova i jobbilen, eftersom att han ska upp tidigt och jobba, så det är ingen idé för honom att åka hem. Mitt enda alternativ blir då att sova i jobbilen med honom. Kul. Tur att jag har sommarlov och kan åka hem på morgonen sen och fortsätta sova. För jag lär ju inte få mycket sömn i en bil. Jag kan verkligen inte sova nån annanstans utom i sängen. Har väldiga sömnproblem.

Plus att det nya systemet med busskorten för Västtrafik inte funkar alls. De gamla förstår verkligen inte systemet. Tänkte de aldrig på innan de ändrade, att det gamla systemet hade ju funkat i så många år, så varför plötsligt byta till ett så komplicerat som ingen förstår? Inte ens chaufförerna. För när de gamla frågar dem så kan de ju inte ens förklara. Så himla irriterande. Tur att man är ung och fortfarande kan åka med skolkort och fritidskort så man inte slipper bry sig om det nya systemet. Bara att visa upp kortet för kortläsaren när man går på bussen så är det klart. Så som det borde vara.

Västtarfik. Värdelöst, eller funkar det bra?



Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Tare mest lugnt!

Åh tack så mycket sötnos!!

2010-06-28 / 23:43:08
URL: http://conler.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0