7. I'm sorry, but I'll never come home again

Denna dagen har gått fel på så många sätt.
Det började imorse med att bussen körde förbi mig vid motet. Chauffören såg mig, det stod fler än jag där, plus att jag började vifta med armarna när jag märkte att han inte skulle stanna. Det var inte första gången chaufförerna gör såhär. Jag blev så jävla arg. Gick hem och skulle ringa Västtrafik, men hamnade på plats 7 i kön och la på. Jag har på senare tid märkt att när jag blir riktigt jävla arg, då börjar jag gråta. Fan, varför är jag en sån mes?

Mötte upp min syster på Frölunda torg, gjorde lite ärenden och vandrade sedan bort till gymmet. Hade ingen energi idag och inget var bra kände jag. Var smått stressad över att vi skulle hinna med så mycket innan jag skulle möta älskling i stan vid fyra. Vi var inne i stan lite efter fyra i alla fall och jag mötte upp älskling, så vi kunde hömta ut våra festivalband inför helgen. Det är åtminstonde nåt som är positivt i alla fall och det är att jag känner mig jäkligt taggad på både Metaltown och Pier Pressure i helgen. Får till och med fjärilar i magen när jag åker förbi frihamnen och ser att scenerna är färdiga! Blir till och med nervös av det, haha.

Jaja, sen åkte jag och syster upp till mammas och pappas jobb för att jobba idag igen. Det gick väl bra tills vi skulle sätta oss ner för att äta lite innan vi skulle åka. Bara för att jag för en gångs skull sa var jag tyckte, så fick pappa ett utbrott, som vanligt när man säger vad man tycker när han är i närheten. Mamma tyckte självklart att jag missuppfattade hela grejen, men jag vet. Det är inte direkt första gången han får ett sånt utbrott.
Så ja, det slutade med att jag stängde in mig på toaletten och bröt ihop för en stund.
Efter de här tre dagarna känner jag att jag har fått min dos för en bra bit framöver av mina föräldrar. Det hjälper ju inte direkt att det är begravning imorgon heller.
Men jag har i alla fall ursäkter till att inte behöva träffa dom fram tills nästa vecka i alla fall.

Det är ett som är säkert. Jag har börjat inse det nu. Jag kommer nog aldrig kunna flytta hem igen. Som efter att vi var i Danmark och var på väg hem, jag orkade inte vara med dem mer. Jag hade fått min dos av dom.
Hur skulle jag då klara av att bo med dom igen? Få ta emot all skit igen varje dag, nej tack.

Slänger upp en bild från igår också.


Kommentarer
Skrivet av: HANNAH

wiiie pier pressure's gonna be awesome :D!!

Jättefin och naturlig sminkning, faktiskt. Passade dig väldigt bra!

2010-06-16 / 22:53:35
URL: http://hannahhale.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0