17. Färgning av hår

Usch, jag är dödstrött efter att ha städat och sedan tränat. Var precis nere på Willys och köpte hårfärg, så jag kan färga utväxten. Köpte blåsvart färg igen , men nu med märket Cameleo.
Mattias färgade sitt hår med det förra veckan och sa att den var helt okej, så jag kör på samma sak.
Tror jag använde Cameleos blekning nån gång förra sommaren, och enligt Mattias var den urdålig men jag tyckte inte att den var så mycket sämre än Moods blekning.
30spänn kostar en förpackning med färgning från Cameleo. Skönt med billig hårfärg.
Har kollat på lite andra färger med Cameleo. Tycker att deras hårfärger ser så snygga ut.
Är särskilt sugen på den som de kallar för Chestnut. Och Dark mahogny.
Men de som känner mig kan vara lugna, jag tänker inte göra nåt förhastat på impuls nu. Jag har lärt mig av mina misstag. Har ju haft svart som "vilofärg" sen i oktober och planerar att ha det fram tills hösten, när jag har tänkt bleka det igen. Hoppas bara att det räcker, så jag kan bleka det. Och att mitt hår inte trillar av...
Är jättesugen på massa andra hårfärger, men jag måste hålla mig. Har jag klarat mig så här långt så kan jag lika gärna klara mig ett tag till.

Chestnut.                                                                         Dark mahogny
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0