24. Devil's mistress

Har suttit i en och en halvtimme och kollat första delen av en väldigt bra serie.
Devils mistress, heter den och gick på fyra igår kväll. Såg de första fem minuterna hos älskling igår men sen hade vi annat att göra så jag kunde inte fortsätta att kolla. Så nu har jag kollat ikapp. Funderar på att även se del två ikväll. Om jag orkar.
Det är precis såna här filmer och serier som jag tycker. The Devils Mistress är en serie som utspelar sig på 1600talet, och handlar om anarki och en speciell kvinna i England. Jag är väldigt svag för filmer som utspelar sig på 1600-1700-1800 talet. Har alltid fascinerats av kläder, arkitekturen och allt sånt. När jag var liten önskade jag att jag levde på 1700talet. Då var det främst på grund av alla fina kläder. Men nu när jag är äldre har jag väl blivit lite smartare än så. Trots allt var det ju inte så glamouröst på den tiden. Mycket död och lidande.
Har gråtit två gånger under första delen, och kommer säkert göra det under andra också.
Om det är någon som vet andra filmer i samma stil, kan ni gärna tipsa om dem. Sånt är bara kul.

Omslaget med två olika utseenden.

 

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0