5. Mardrömmar

Hela morgonen har jag haft mardrömmar från och till. För en timme sedan hade jag en riktigt äcklig, sjuk och ja...jag vet inte men det var en jobbig mardröm. När jag vaknade låg jag och skakade. Men mardrömmarna handlade inte om det gamla vanliga. Tur det. Men det var ändå obehagligt. Självklart spelar grannarna ovanför hög musik tidigt på morgonen också. Varje dag är jag nära på att gå upp dit och säga ett sanningens ord, men sen tänker jag efter och kommer fram till att jag antagligen bara skulle skämma ut mig.
Illamående har jag också. Har suttit och läst Harry Potter en stund och nu måste jag slita mig. GFastnar ju direkt i den jäkla boken. JA, jag håller på att läsa sista boken! Har haft den sen den kom ut men av nån anledning började jag aldrig läsa den. Skulle läst om den sjätte för att fräscha upp minnet men det blev aldrig av. Och ja, sen har boken legat hemma hos mina föräldrar i evigheter och samlat damm. Det var för några helger sen när vi skulle till Danmark som jag hittade den där hemma, och tog med den som resbok. Och nu är jag fast.

Idag ska jag tillbaka till mammas och pappas jobb med min syster. Vi ska upp till farmors lägenhet och börja städa. Begravningen är på torsdag. Jag vet att jag låter hemsk när jag säger det, men jag vill inte. Jag är numera svarta fåret i släkten, och det gör ont. För alla har vänt mig ryggen.

Nej nu ska jag in i duschen. Och svälja de äckliga Hårkontroll-pillerna, usch...

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0